Приморські пошуковці виявили уламки американського літака-розвідника часів Другої світової війни

Уламки американського літака-розвідника часів Другої світової війни, фрагменти шоломофона і парашута виявлено на схилі однієї з сопок в Шкотовському районі Приморського краю.
Мова йде про літак типу А-20 «Бостон» - одну з модифікацій A-20 Havoc, які поставлялися Сполученими Штатами в СРСР по ленд-лізу.
 
На офіційній сторінці пошукового загону «АвіаПошук» в соцмережі «ВКонтакті» зазначається, що залишки парашута, фрагменти шоломофона та кисневої маски належали, по всій видимості, одному з членів екіпажу.
 
Також від літака залишилися частини радіообладнання, дисків шасі, двигунів Wright R-2600 і велика кількість дрібних уламків конструкції, розміри яких не перевищують 30х30 см. Також на фотографіях з розкопок видно кулеметні стрічки. Смуга розкиду уламків становить близько 100 метрів. Неподалік від місця аварії розташовано село Новоросія, пошуковці вважають, що його жителі могли порозтягати великі фрагменти «Бостона» на металобрухт.
 
«Роботи на місці падіння літака будуть продовжені найближчим часом. Належить з'ясувати обставини катастрофи та імена членів екіпажу», - зазначають в «АвіаПошуку». Роботи проводяться в рамках гранту Національного благодійного фонду.
 
Літаки А-20 «Бостон» широко застосовувалися в радянській авіації в роки Великої Вітчизняної війни. Всього в Радянський Союз було поставлено близько трьох тисяч А-20 різноманітних модифікацій. Сімейство А-20 включало в себе штурмовики, легкі бомбардувальники і нічні винищувачі. Літак, що розбився в Примор'ї, був обладнаний як розвідник.
 
Протягом чотирьох військових років із США в СРСР через Аляску у Сибір було доставлено шість тисяч літаків. На всьому протязі маршруту були зроблені аеродроми для того, щоб забезпечувати їх паливом і здійснювати необхідне обслуговування. Умови польотів в північних широтах були дуже складними. До Красноярська не добралися, зазнавши катастрофи, 177 літаків.
 
У 2015 році в рамках святкування 70-річчя Перемоги російсько-американські екіпажі на літаках Douglas DC-3, зібраних у 1942 року повторили ленд-лізовський маршрут 1942-1945 років з Аляски в Сибір.
 
«Пролетівши понад 6,3 тис. км за маршрутом «АлСибу», ми зрозуміли, наскільки складною і героїчною була робота радянських льотчиків в роки війни. Найлегшим для нашого польоту було літо й тепло. В літаках часів війни, які літали в умовах Арктики й Сибіру в зимовий час, не було обладнання для обігріву кабіни, пристроїв проти зледеніння, засобів навігації», - зазначав представник Російського авіаційного товариства Дмитро Литовкин.
 
Найбільш складним для льотчиків-випробувачів, які перебували за штурвалами Douglas, став перетин Верхоянського хребта між Магаданом та Якутськом. Висота цього гірського масиву досягає 2,4 тис. м над рівнем моря. «На цій ділянці маршруту сталося зледеніння літаків і ми втратили багато палива. Тим не менш, найскладнішу ділянку вдалося успішно подолати», - пояснив представник організації, яка закупила в США літаки Douglas і організувала переліт.
 
Переліт «Аляска - Сибір – 2015» стартував 18 липня в Грейт-Фолсі (Монтана, США) і завершився в Москві. Літаки, що брали участь у ньому були представлені на Міжнародному авіаційно-космічному салоні МАКС-2015, а потім передані московському Музею Збройних сил.
 
 
 
 
Детальніше: http://www.newsru.com/russia/19sep2016/boston.html